Tabela:
• Uvod
• Vizuelna privlačnost bifea
• Saveti za kreativno posluživanje
• Praktični saveti za organizaciju bifea
• Komunikacija sa klijentom
• Zaključak
Uvod
Zdravo, dobri ljudi!
Zaplovimo zajedno uz Party Event bespućima uglancanih srebrnih posuda i čaša koje zveče u simfoniji ugostiteljske umetnosti?
Vežite se, jer polećemo direktno u srž ugostiteljstva i keteringa.
Ugostiteljstvo i ketering – u osnovi su braća blizanci smešteni u domenu priređivanja nezaboravnih događaja. Na jednostavan način, ugostiteljstvo je umetnost pripremanja jela, dok je ketering usluga servisiranja te hrane.
Sa svim tim, hajde da provedemo malo vremena putujući kroz vremenski vrtlog. Oh, kako su se stvari promenile otkada su se mamuti pekli na otvorenoj vatri u pećinama!
Ugostiteljstvo i ketering imaju bogatu istoriju koja seže u vreme rimskih orgija i srednjovekovnih gozbi kada su peščani satovi bili najmodernija tehnologija.
Verujte, prezentacija nikada nije bila značajnija! Predstavlja osnovu prepoznavanja brenda u današnjoj digitalnoj eri gde svako sa pola mozga koristi filtere za selfije. Prezentacija je esencijalna… kao ozbiljan stejdž na teško izvojevanom rok koncertu.
Veliki decibel entuzijazma ispod glasa ‘BON APETITE’ može biti odlučujući moment za uspeh vašeg događaja. Naravno, značaj prezentacije može se uporediti sa ogoljenim živcima kapitalizma – ako ne izgleda dobro, onda ne vredi ništa!
I tako, dragi prijatelji, sad kad smo načisto sa osnovnim pojmova, hajde da zavirimo u kuvarski šešir pun savršenih saveta za pripremu vizuelno privlačnog bifea.
Možete li osetiti miris kuvanja? Ma, to je samo moja mašta na šporetu…
Vizuelna privlačnost bifea
Vizuelna privlačnost bifea – teritorija gde se agencija Party Event deklarisala kao daleko najkreativnija. Zato poslušajte ove savete iskusnih stručnjaka.
Započnimo sa bojama hrane, jer ona nisu samo ukusna, već su pravi mali Rainbows of Flavour! Vizuelni žig koji ostavljaju ne samo da baca senku na onu sivu kašu iz vaše studentske menze, već doslovno mami vaše goste da prigrle svoju unutrašnju gurmančinu.
Paleta boja na tanjiru je kao Instagram filter – čini sve apetitlično i niko neće moći da odoli da ne klikne na ‘like’… ili barem da ne zgrabi viljušku.
Dalje, pretvaranje monotonih nizova tanjira u umetnička dela zahvaljujući postavci bifea. Razmislite, ako je vaš bife kolona vojnika, vi ste general koji povlači poteze. Skladno raspoređeni elementi komuniciraju sa gostima, vodeći ih kroz obrok kao šarmantni domaćin koji zna sve prečice.
Raspored je vaša tajna pesma sirena koja vodi vezane mornare ka Tanjiru Obećanja – bez straha da će pogrešiti put. I na kraju, zamislimo scenske efekte bez kojih bi svaka predstava bila isto kao vaša uloga stabla u školskoj predstavi – zadivljujući značaju osvetljenja!
Osvjetljenje može biti razlika između ‘Wow’ momenta i ‘Phh, idem kod kuće da pročitam knjigu’.
Postavite svetla pažljivo, neka svetlucaju kao oči poslovnog partnera kad vide dobro postavljenu Power Point prezentaciju. Svaka kreacija na vašem bifeu treba da šalje gostima jednostavnu, ali snažnu poruku – ‘jedi me’, a vešto osmisljen vizuelni doživljaj to čini neodoljivim.
Бон апетит!
Saveti za kreativno posluživanje
Ako ste ikada pomislili da je vaš poslužavnik lišen ličnosti i maštovitosti, došli ste na pravo mesto. Jer, zar nije hrana najvažniji gost na svakoj žurci? Ako sad klimate glavom u znak slažem se, nastavite čitati za neke savete o tome kako oplemeniti vašu trpezu neverovatnim kreativnim posluženjem koje ostavlja snažan utisak na vaše goste.
Nemojte zaboraviti da pohvalite sebe na kraju, zaslužili ste to!
Prvo pravilo kreativnog poslužavanja: oslobodite se dosadnih tanjira i escajga koje imaju svi! Potrudite se da pronađete neke neobične posude, poput staklenih tegli, kokosovih ljuski, čokoladnih školjki ili drvenih dasaka, a što se tiče escajga, isprobajte bambusove, biorazgradive ili čak ukrasne verzije.
To će dodati jedinstven i dozvolite mi da koristim malo preteran izraz – skoro mističan šarm vašem posluženju.
Dalje, razmislite o hrani kao o umetnosti. Ili, još bolje – pretvorite hranu u pravo malo remek-delo! Možda povrće možete rezbarenjem pretvoriti u prelepe cvetove, šljunkovite staze od crnih maslina i čokolade kao cvetove?!
Koristite svoju maštu, ali pripazite – ne želite da vaši gosti imaju grižu savesti kad odluče probati te male kreativne čarolije. Takođe, vežbajte se u pravljenju smajlija od salate. Nikad ne znate kad će vam zatrebati.
Zadnji savet je uključivanje teme događaja u vašu prezentaciju. Ako vaš događaj ima određenu boju, iskoristite hranu, tanjire i escajg kako biste stvorili vizuelno usklađen efekat.
Na primer, ako je tema proslave rođendana fantastična podvodna avantura, zašto ne biste postavili retka i neobična jela kao što su mornarska supa ili školjke raznih vrsta? Gosti će sigurno biti oduševljeni – ako ne i zbunjeni.
Gornjim savetima ste unapredili vaše veštine kreativnog posluživanja do nivoa da će vam verovatno početi stizati ponude za posao od najprestižnijih ugostiteljskih kompanija. Neka vam je sa srećom, a ja ću, ako mi dozvolite, otići do kuhinje i napraviti jedan smajli od salate.
Praktični saveti za organizaciju bifea
Pa, dragi organizatori, došli smo do ‘mesa’ stvari. A pre nego što kojim slučajem pomislite, ne, to nije neki “Food pun”, ali bi moglo biti.
Praktični saveti za organizaciju bifea. Zvuči dosadno, zar ne? Ali zar ne bi voleli da svaki zalogaj na vašem događaju bude vizuelno privlačan i ukusan koliko i Mona Lisa izgleda dobro u Luvreu?
E pa, evo kako… Praksa čini majstore, ali saveti nebole. Verujte kada Vam to kaže neko od iskustva, kao što je Party Event.
Prvo – odabir hrane i pića za sve ukuse.
Aha, taj stari trik. Pokušajte da ugodite svima i na kraju nikome ne bude dobro. Ali ne bojte se! Ključno je znati vašu publiku. Da, to uključuje i vegetarijance, vegane, ljubitelje mesa, ljubitelje ribe i one koji su alergični na orahe.
Drugo, zlata vredni savet – vremensko planiranje za pripremu.
Zašto bi to bilo važno pitate? Pa, očigledno niste probali da pečete 500 minijaturnih kolača u poslednjih pola sata pre događaja. U odnosu na to, orkestriranje svemirskih letova izgleda kao dječji posao.
Treće, ali nikako manje važno – pravilno skladištenje i serviranje hrane.
Tako je, sama pomisao na trovanje hranom na vašem događaju bi trebala promovisati ovaj deo vaše liste prioriteta pravo na vrh! Sada, pre nego što svi pohrlite da ponovno pročitate sve ove “biserne kuglice” mudrosti, setite se, kreiranje uspešnog bifea je kao ples.
Možda ste počeli sa dve levice, ali sa malo vežbe i vremena, bićete na plesnom podijumu bolji od Freda Astera i Ginger Rogers zajedno.
U sledećem delu bloga, pričaćemo o komunikaciji sa klijentima. Pa, ponesite te plesne cipele i spremite se za sljedeći korak!

Komunikacija sa klijentom
Nakon što smo vam prikazali kako da vizuelno zasenite vaše goste sa neverovatno aranžovanim bifeom, vreme je da bacimo pogled na ne tako vizuelni, ali jednako važan aspekt organizacije događaja – komunikacija sa klijentom.
A svi dobro znate da je Party Event pravi maher za te stvari.
Prvi korak ka uspehu je kao na prvom sastanku – potrebno je pravilno utvrditi ciljeve i želje klijenta. O, da, pomislili ste pravilno, morate biti psihoanalitičar, detektiv i čitalac misli, sve u jednom.
Kako biste bili sigurni da ste na istoj talasnoj dužini, predstavite svoje ideje sa dozom kreativnosti koja će osigurati da vam klijent kaže tu magičnu reč – “Wow!” Ali ne zaboravite, nije dovoljno samo prodati priču; planiranje i detalji su ključni.
Zapravo, pravilan plan funkcionisanja vašeg događaja mora biti fino isklesan kao Mikelanđelov David – bez pukotina i spreman za dug vek trajanja.
Očuvanje odnosa sa klijentom takođe zahteva pravovremeno održavanje kontakta i prikupljanje povratnih informacija. Da, dragi čitaoci, komunikacija je dvosmerna ulica i svačiji glas treba čuti – pa čak i onaj najtiši, što donosi taj kritički komentar tik pre presecanja torte.
Od prvog susreta do finalnog aplauza, otvorena komunikacija s klijentom može učiniti da vaša umetnost prezentacije dostigne nove visine, ili, u najgorem slučaju, bude svedena na nivo prvoklasne katastrofe.
Takođe, setite se: ‘Dobra komunikacija je jednako impresivna kao i dobar bife!’ Sada, kada smo opremili vaš arsenal komunikacionim alatima, hajde da pogledamo kako završna doterivanja mogu da transformišu vaš događaj u prvorazredno iskustvo.
Zaključak
Evo nas, dragi čitaoci, na kraju ove bogate i ponekad šašave pustolovine zvane Umetnost Prezentacije. Uz sve te divne detalje i profesionalizam koji smo naučili, ne zaboravljamo na važnost vizuelne privlačnosti. Jer, ko ne bi hteo da prisustvuje događaju gde hrana izgleda lepše od Mona Lize?
Hej, to je potencijal za Instagram zlata vredan!
U svetu ugostiteljstva i keteringa, inovacija i kreativnost su ključne. Ako niste željni eksperimentisanja i lansiranja nesvakidašnjih ideja kao što su jestivi zalogaji na štapićima u obliku vaše omiljene TV serije, šta i radite u toj industriji?
A u trenucima kada vas klijent pozove kako bi vam se zahvalio za fenomenalan događaj, znajte da ste iskrali osmeh na njegovo lice i da ste zaista postigli nešto posebno.
Na kraju, pozdravite se sa ravnodušnim dosadnim salatama i zagrlite svet spektakularnog serviranja hrane!